štvrtok 15. januára 2015

Má význam tlačiť na pílu...?


     Už dávno som sa vám neozvala, pretože stále prehodnocujem svoje predošlé rozhodnutia. Či má človek "tlačiť na pílu"  a robiť niečo, čo ho už prestalo baviť, alebo to jednoducho nechať tak a ísť za tým čo ho láka práve teraz. 
     Ja sa už 8 rokov venujem tvorivým dieľňam a v poslednom čase, keď mám niečo nové pripraviť na dielne musím sa do toho nútiť. Zo začiatku som si myslela, že je to iba chvíľková záležitosť, vyčerpanie alebo niečo podobné. Ale ten zvláštny pocit silnie a mne sa chce stále menej. A ja zastávam názor, že ak človek robí niečo nasilu, nie je to dobré. Verím tomu, že ak človek robí niečo z láskou a dáva do toho energiu, tá energia sa mu viacnásobne vráti. A keď som sa zúčastnila v septembri minulého roka seminára "Miliónová žena", tak som si začala uvedomovať, že nie tvorivé dielne sú to čo ma naozaj baví. 
     To čo ma naozaj baví je pomáhať ľuďom hľadať ich talenty a rozvíjať ich. Veľmi ma teší, keď mi ľudia s ktorými sa stretávam hovoria, že ich nabíjam energiou, inšpirujem ich a mne to dáva novú energiu ísť ďalej a pomáhať stále viac ľuďom. 
     Naše programi, ktoré máme nastavené v hlave sú väčšinou veľmi obmedzujúce. Asi väčšina z nás má skúsenosť, že ak ste sa pokúsili o niečo nové, tak ľudia z vášho okolia vám začali rozprávať aká je to hlúposť, že človek nemá "vystrkovať rožky", ale má "držať hubu a krok" a robiť to, čo mu nakážu rodičia, manžel(ka), škola, práca, spoločnosť...
     Podľa môjho názoru máme robiť to, čo nás baví a napĺňa. Pretože iba vtedy, ak niečo robíme s láskou, sa nám tá láska a energia vracia späť v podobe dobrý vzťahov, dobrej práce ale aj peňazí, ktoré sú nám ľudia ochotný zaplatiť za naše služby alebo tovary. 
     Ja viem, nie vždy je to možné odísť zo dňa na deň z práce, kde máme stabilný príjem a začať podnikať na plný úväzok a venovať sa tomu, čo nás baví. Ale skúsme to zo začiatku popri práci. Skúsme robiť to čo nás baví zatiaľ vo voľnom čase a keď ľudia v našom okolí zistia, že to čo robíme, robíme dobre, tak nás začnú oceňovať. Aj keď niektorí vám určite budú hádzať polená pod nohy. Nezľaknite sa toho. Postavte si z polien schodíky k vášmu vysnívanému snu. A tí ľudia, ktorý vám tie polená hádžu pod nohy možno iba závidia, že ste mali odvahu skúsiť to a začať, pretože ony tú odvahu nemajú a týmto iba zakrývajú svoj strach.
     Vy si choďte za svojím, robte to čo vás baví najviac, vzdelávajte sa, čítajte, hľadajte možnosti v tom čo vás baví. Pretože ak budete iba čakať, zázrak sa nikdy nestane a pečené holuby vám do úst nespadnú. 
     Preto naberte odvahu a choďte si za svojím snom. A ak by ste sa chceli o vašom sne s niekým porozprávať, tak mi kludne napíšte. Ja sa budem veľmi tešiť na vaše postrehy, komentáre a pripomienky.
Prajem vám krásny januárový deň a pripájam nejaké inšpirácie v podobe mojich šperkov.
Ešte raz vám prajem krásny deň.
















Zaujal vás niektorý zo šperkov v týchto farebných kolážach? 
Ak áno, môžete si pozrieť celú moju galériu na https://www.facebook.com/Slavka Cesnek Jewelry


Majte sa krásne a užívajte si život...



3 komentáre:

  1. Ahoj Slávka, máš to pekne napísané. Aj ja to tak cítím a tiež stále zvažujem a hladám NAJ kroky k štastnemu životu, vztahu k prirode. Ono podnikanie je v tom, že človek stále musí držat krok so svetom, ľudmi,...a je to trochu aj o neustáílych zmenách, inováciách a toku života.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Když člověk dělá věci s láskou, neskutečně se mu to začne časem vracet, ikdyž to tak ze začátku třeba vůbec nevypadá. Přesně jak píšeš, lidi tě budou napřed odsuzovat a klepat si na hlavu, co to zase vymýšlíš, ale když nepřestaneš a dál jdeš za svými sny, tak si tě najdou hlavně takové osůbky, které tě za to budou obdivovat a ve všem tě podpoří. Krásný pozdrav z Kuala Lumpur posílá Marti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievčatá, ďakujem veľmi pekne za vaše komentáre. Veľmi ste ma potešili, že máte podobné názory ako ja. Prajem Vám krásny deň.

    OdpovedaťOdstrániť